četvrtak, 24. siječnja 2013.

Movie review: Ana Karenjina (2012)

Sinoć sam gledala Anu Karenjinu, ali prije nego se bacim na komentiranje ovog filma, važno je da znate da sam u srednjoj školi zajedno s razrednicom (koja je tada imala godina koliko ja sad) gledala Anu Karenjinu sa Seanom Beanom i Sophie Marceau. Obje smo slinile za Aninom crnom haljinom i za Seanom Beanom. Jer to je ono što se radi za tada mladim Seanom Beanom. Slini.
izvor (i btw, opa miki!)

Dakle, sinoć sam gledala novu verziju Ane Karenjine u kojoj glume Keira Knightley, Aaron Johnosn i Jude Law. Priču svi znamo i to je priča koja se ponavlja iz godine u godinu – ekranizacija knjige, remake filma... Originalni scenarij? Najbolje da se ukine ta kategorija...

No, dobro, vratimo se na Annu Karenjinu. Film sam otišla gledati s predrasudama. Ne volim Keiru, a ni gospodin Wright mi nikad nije sjeo do kraja. Njegovo Okajanje sam gledala do pola, a i tu polovicu samo zato jer glumi James McAvoy. Keira nije odglumila loše, ali fizički mi nije Ana. Pred kraj filma dolazi scena gdje je Ana u korzetu što je po meni poprilična greška, jer Keira, ravna kao daska ne treba korzet. Naprosto je otužno gledati ta ravna prsa stisnuta korzetom. Ali da ne ispadne da samo gledam Keirine sise, korektno je odglumljeno, ali mi fali fatalnosti, Općenito Keira meni ostavlja dojam njonjkave djevojčice, tako da je nisam mogla ozbiljno shvatiti. Nedostaje joj zrelosti.

Jude Law, koji glumi Karenjina, je vjerojatno ostvario jednu od zapaženijih uloga u karijeri. Juda, za razliku od Keire jako volim još od vremena Talentiranog gospodina Ripleya kada je glumio Dickieja Greenleafa. Hladan, s malo riječi, birokrat... ali opet, nekako me dirnulo kako on iz dana u dan pokušava spasiti to što ima najbolje kako zna i umije.

Tu je i Vronski. A tu su i problemi. Aaron Jonson kao Vronski jednostavno ne ide. Njegova prva pojava na filmu u kinu je izazvala jednoglasnu žensku reakciju: "Ajoj!". Jednostavno ne ide i ne ide. Sean Bean, vrati se! Mi te volimo!

Scenografija je dosta zanimljiva, cijeli film je napravljen kao kazališna predstava, iako se taj pristup smanjuje kako priča ide prema kraju. Jedini koji nemaju takvu scenografiju su Levin i Kiti. Razlog tome je što taj teatralni pristup predstavlja način života. Svi oni glume, svjesni su da glume, ali važno je da svi budu blještavi izvana iako su jadni iznutra. Kitty i Levin jedini imaju iskren odnos i samim time nemaju kazališni setup oko sebe. Ana jedina ima hrabrosti suprotstaviti se teatru i zato je i naj*****. Jer iz filma je jasno da stara latinska da što je dozvoljeno Jupiteru, nije dozvoljeno volu, i dalje vrijedi, posebno ako ste žena i preljubnica. Hint: scena u operi.

Kostimi su naravno vrijedni slinjenja, mada i tu postoji jedna šaka u oko. Biseri, kamelije, kamelije, biseri. "Ma je li to bio Chanel?" pitam kolegicu. "Nemam pojma." kaže ona. Gugl zna i da, radi se o Chanelu. Istina Chanel teško može biti šaka u oko, ali ako sam ja primijetila, mislim da će većina zaljubljenika u modu učiniti isto. Iako osobno volim Chanel (tko ga ne bi volio), nakit je znao odudarati od ostatka kostimografije.

Sve u svemu – filmu bi dala 7/10. Neću o njemu razmišljati danima, ali je zgodan odabir za gledanje dok zima još traje.